Légy gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó!

Magyarországon egyedülálló gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó alapképzést indítunk.

Gyakorlatközpontú alapképzés a szülő-gyermek életvezetési tanácsadóvá válásodhoz.

Ahol már hallhattál rólunk:

Figyelem! Ez a képzésünk
mostantól a VMI.life oldalon érhető el!

Korábbi gyermek coach képzésünk újabb egyedülálló módszerrel kibővülve, még több gyakorlattal és tovább mélyített ismerettel.

Coaching szemléletű gyermek- és ifjúsági tanácsadói foglalkozás azoknak, akik tanácsadóként vagy pedagógusként professzionális szinten szeretnének gyermekekkel foglalkozni.

Gyakorlati alapképzésünkkel különböző életkorú gyermekek problémáit oldhatod meg sikeresen.

Kiknek szól igazán a gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó képzés?
Hogyan hasznosíthatom?

Olyanokat várunk, akik elkötelezettséget éreznek, hogy segítsenek környezetüknek és megoldásokat kínáljanak.

A mostani bonyolult helyzet miatt sokak számára remek lehetőség az átképzésre az instruktorság, hiszen főállásban, vállalkozóként dolgozhatsz gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó tanúsítványunkkal.

Ha már szakmád miatt egyébként is gyerekekkel foglalkozol, akkor szintén jó helyen vagy, mivel a képzésen egy sor olyan gyakorlati módszert ismersz majd meg, ami segít a munkádban.
(Fontos tudnod, hogy a képzés nem jogosít fel pszichológiai, pszichoterápiai, terápiás, illetve gyógyítói tevékenység végzésére, de tanácsadói tevékenységre igen.)

Mit csinál egy gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó?

Gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó leszel.

A gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó, azaz a szülő-gyermek életviteli tanácsadó, beszélgetések és sajátos foglalkozások sorával segíti, támogatja a hozzá fordulókat, a megoldást keresőket, a változásra kész szülőket, gyermekeket.

Képzésünk segít saját gyermek nevelésében, megértésében, problémák, krízisek kezelésében, bármiféle tünet saját forrásból történő rendezésében is. A nevelést átgondoltabbá és könnyebbé teszi, a folyamat során a szülő-gyermek kapcsolat rendeződni tud, a gyermekek és a szülők végre felszabadultak, boldogok lesznek. Ezáltal az élet arról tud szólni, ami valóban lényeges és fontos.

Coaching szemléletű gyermek- és ifjúsági tanácsadói foglalkozásunk kétszintű.
Az alapképzésünk általános gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó alaptanúsítványt, a továbbképzésünk pedig szellemi-lelki gyermek és ifjúsági tanácsadó továbbképzési tanúsítványt ad.

Milyen eredményeket érhetsz el
általános gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadóként?

Hogy csak néhány példát említsünk arra, mennyi mindenben segíthetsz a szülőknek-gyermekeknek, ha alapképzést végzel.

Kommunikációs nehézségek

Előtte: veszekedések, konfliktusok, játszmák.
⇢ Eredményként helyére hatékony, minőségi kommunikáció, harmónia, béke lép, versengés helyett megállapodás lesz.

Hiszti, dramatikus jelenetek

Előtte: ellenállás, önmérséklet elvesztése, szándékos bosszantása másoknak, sértődékenység, túlérzékenység.
⇢ Eredményként helyére a tudatosság, az értés, a jó önkifejezés, az együttműködés lép.

Beilleszkedési problémák

Előtte: devianciák, agresszió, szabályszegések, bohóckodás, “nehéz gyerek” kategória, szembeszegülés az elvárásokkal.
⇢ Eredményként helyére pozitív kapcsolódás másokhoz, norma szerinti magaviselet lép.

Motiváció, szorgalom hiánya

Előtte: érdektelenség, lustaság, eredménytelenség, tanulási nehézségek, részképességzavarok.
⇢ Eredményként helyére pozitív hozzáállás, szorgalom, életkedv, nyugalomban történő feladatválallás, érdeklődés lép.

Önbizalomhiány

Előtte: helyes önértékelés hiánya, kisebbrendűségi érzés, visszahúzódó, zárkózott személyiség, befelé fordulás, problémás kapcsolódás másokhoz.
⇢ Eredményként helyére magabiztosság, asszertivitás, kompetens magatartás, önelfogadás, helyes önértékelés lép. A gyermek kiáll magáért.

Zavar a társas kapcsolatokban

Előtte: testvérkapcsolatoknál, társas kapcsolatoknál zavar, ellenségeskedő viselkedés testvéri viszonyokban, társas kapcsolatoknál, kötődési problémák, szorongás.
⇢ Eredményként a gyermek együttműködővé válik ezen a területen is.

Gyermekkori alvásproblémák
Eddig: nem alszik, felriad, felsír, forgolódik, virraszt, éjszaka ordít, vígasztalhatatlan
⇢ Helyette alvás.
Nyugtalanság, félelem
Eddig: félelem valamitől, láthatatlan dolgoktól is akár, fél a sötétben, bizonyos helyiségekben
⇢Helyette megnyugvás, békés állapot.

Milyen eredményeket érhetsz el
szellemi-lelki tanácsadóként?

Hogy csak néhány példát említsünk arra, mennyi mindenben segíthetsz a szülőknek-gyermekeknek, ha továbbképzést is végzel.

Figyelem problémák

Előtte: figyelemhiányos (nehezére esik a figyelem megtartása, kerüli a tartós mentális erőfeszítést igénylő feladatokat, elveszít dolgokat, feledékeny, könnyű elvonni a figyelmét, nem fejez be dolgokat) és túl aktív vagy hiperaktív (izeg-mozog, babrál kezével lábával, fészkelődik, rohangál, ugrál olyan helyzetekben amikor az nem helyénvaló, gyakran túlzó mennyiségű beszéd jellemzi, nehezére esik a várakozás, félbeszakít másokat, impulzív, utasításokkal szemben ellenálló).
⇢ Eredményként helyére nyugodtság, kezelhetőség lép.

Viselkedés, magatartás zavarok

Előtte: verekedés, rongálás, lopás, hazudozás, csavargás, kimaradás, szülői szabályok megszegése, mások vagy állatok bántalmazása, megfélemlítése, erőszakosság, önmérséklet gyakori elvesztése, vitatkozás felnőttekkel, bosszúállás (a viselkedészavar jelentős károsodást okoz a szociális, iskolai, foglalkozási működésekben).
⇢ Eredményként helyére szeretetteli kapcsolódás és együttműködés lép.

Tanulási problémák

Előtte: olvasási, számolási, írásbeli kifejezési, megértési zavarok, iskolai készségek zavara, mozgászavar, koncentrációs problémák.
⇢ Eredményként a gyermek jó kedvvel tanul, eredményei javulnak, képességei fejlődnek.

Szorongás

Előtte: szeparációs szorongás (otthontól, szülőtől, játéktól való elválás, önálló lefekvés vagy alvás elutasítása) teljesítményből adódó szorongás, félelem állatoktól.
⇢ Eredményként béke, kiegyensúlyozottság jelenik meg.

Depresszív állapot

Előtte: melankólia, szélsőséges introverzió.
⇢ Eredményként életöröm, vidámság, kinyílás, megnyílás jelenik meg.

Táplálkozási zavar kezdete

Előtte: nem evés, fogyókúra, kontrollálatlan túlevés, meghízás.
⇢ Eredményként kiegyensúlyozott kapcsolat az étellel, egészséges, a valódi szükségletek szerinti étkezés jelenik meg.

Szellemi-lelki tanácsadóként olyan eszköztárat adunk a kezedbe, amivel a fentiekhez hasonló problémásabb esetekben is támogatást tudsz nyújtani.
A továbbképzésen magát az Újrahangolás® módszert ismerheted meg, melynek egyedisége a gyors, azonnal alkalmazható megoldásaiban rejlik. A tudományos pszichológiát spiritualitással ötvözve éri ezt el.
A továbbképzés előfeltétele az alapképzés elvégzése. Bővebben ide kattintva olvashatsz róla.

De mégis, hogyan kell ezt elképzelnem a gyakorlatban?
Nem ezt csinálja egy gyermekpszichológus?

Mi a gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadóság?

A gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadóság egy szülőnek, gyermekeknek szóló pszichoedukáció. Pszichoedukáló szolgáltatás. A szülő ismereteket tud szerezni magáról, saját működéséről, gyermeke működését megérti.

Önismeret és gyermekismeret. A tanácsadó adott esetben – sokszor – többet foglalkozik, beszélget a szülővel, mint a gyermekkel. A gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó a működések értésével, megértetésével segít abban, hogy a gyermek és szülő közti kapcsolat együttműködés legyen.
Ne civakodás.

A tanácsadó beszélgetéssel, sajátságos eszköztárával segíti a gyermeket. Akár egy egyszemélyes szakkört is elképzelhetsz: játszanak, beszélgetnek, gyermekönismeretre és a társas kapcsolatok érték szerinti működtetésére tanítja a gyermeket. Eközben a gyermek épül, rendeződik.

A szülőnek pedig a gyermeknevelés művészetét tanítja meg, hogy az ne kínkeserves legyen. Segíti azt, hogy anyából és apából tudatos szülő váljon, és hogy a gyermekekkel való együttélés, a gyermeknevelés örömteli legyen.

A tanácsadó lehet a gyermek beszélgetőtársa is, hiszen a gyermekeknek sokszor nincs kivel megosztaniuk a problémáikat. A tanácsadó ebben is segítséget tud nyújtani.

Egy alternatív lehetőség, választás, melynek szerepe akkor jön el, amikor még nincs baj, de valamit már érzékel a szülő, vagy meg akar előzni.

És mi nem?

Nem terápia. Nem pszichológiai vagy pszichoterápiás szolgáltatás.

A gyermek részéről egyfajta szakkör, játékos önismeret, beszélgetés.

Prevenció, megelőzés célzatú, hogy nagy problémák ne alakuljanak ki, ne hatalmasodjanak el. Sok gyermek már csak akkor kerül ellátó rendszerbe, amikor már nem pszichológusra van szükség, hanem egyből gyógyszeres kezelésre.

A tanácsadó szerepe akkor jön el, amikor a szülőben még nem merül fel a pszichológiai ellátás, de a csírájában megjelenő zavarokon mégis szeretne segíteni.

A felnőttek semmit nem tanulnak az iskolában sem magukról, sem pedig a gyermeknevelésről. Úgy csöppennek a gyermeknevelésbe, hogy lényegében semmit nem tudnak arról. Egy kincset kapnak a kezükbe. Útmutató nélkül.

A tanácsadó célja, hogy boldog szülő neveljen boldog gyermeket. A szülő ismerje meg magát is és a gyermekét is. Tanuljon meg “gyermekül”.

Gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadóként neked köszönhetően a szülő tudatossá válik, megismeri önmagát és gyermekét. Boldog szülő fog boldog gyermeket nevelni. Megelőzve ezzel a problémák elhatalmasodását.

Az alapképzés 5 modulból áll.
Mind szükséges ahhoz, hogy általános tanácsadó legyél.

(Ha érdekel az egyes modulok részletes tartalma, csak kattints rájuk a lenyitáshoz.)

1. Önismeret felsőfokon felnőtteknek (tranzakcióanalízis tréning) - 2 nap
A tranzakcióanalízis, mint komplex módszer modelleken keresztül nagyon frappánsan mutatja meg bárki számára, hogy honnan erednek a problémái (múlt), mi a jelen állapot (azaz mi a „diagnózis”, hol tart a változási folyamatában), valamint hogy mit és hogyan kell változtatni ahhoz, hogy az átalakulás megtörténjen (jövőmunka).

Ha szakemberként azt kérdeznék tőlünk, hogy mi az, amit szerintünk minden embernek el kellene sajátítani a pszichológiából, azt mondanánk, hogy ez a pár napos ismeret az.

Témák/modellek:
1. Sorskönyv és sorskönyvi folyamatok – Milyen hatásokra, milyen szülői programokat felvéve rakja össze a gyermek a földi életútját, és hogyan alkot ebből forgatókönyvet? Mit tegyünk, ha rájövünk, hogy vannak területek, amikor ez a sorskönyv nem jó, hibás, tévútra vezet, nem ezt szeretnénk élni? Mi van, ha egyes területeken a szülői mintákat éljük? Hogyan változtassunk rajta? (A modulban ezt átvizsgáljuk, és a változtatás irányát illetve a lépcsőket akár már ott meg is határozhatod.)

2. Én-állapotok – Hogyan és milyen érzés-, és gondolati világban létezem illetve élek, viselkedek? Miért pont úgy, és mi ennek a (sajnálatos) következménye életterületeimre, kapcsolataimra? Hogyan változtassak, hogy környezetemmel (párommal, családommal, szüleimmel, gyermekemmel, még ha az kamasz is) harmonikusan kijöjjek?

3. Tranzakciók – Milyen kommunikációs helyzeteket alkalmazok? Honnan gyökereznek ezek? Milyen eredményre vezetnek? Honnan származnak a veszekedések, egyet nem értések? Mikor van béke? Boldog vagyok-e attól és abban, amit működtetek? Ha nem, miként változtassak?

4. Életpozíciók – Jól vagy-e a bőrödben – minden tekintetben? Ha nem, látni fogod miért nem. A modell bemutatja, hogy kikkel veszed körül magadat, ha bizonyos helyzetben és állapotban vagy. Ha nem komfortos, boldogító és nem egészséges ez számodra, a lelkednek nem okoz ez örömöt, akkor akár a tanfolyamon is hozhatsz egy döntést, hogy mit szeretnél helyette elérni. A módszer pedig megmutatja, mire és hogyan fókuszálj. Az eredmény: garantáltan el fogsz jutni oda, hogy a pozitív változást el is érd, akár pár hét alatt.

5. Stroke-ok, mint elismerés (angol szakszó, fordítása nem lehetséges, mivel egyszerre jelent simogatást, érintést, ütést és csapást is, de tartalma annál inkább lényeges) – Kaptál-e eleget, vagy megsérültél? Hogyan bántak ezzel a szüleid? Ha valamiben hiányod van, akkor az történik, hogy környezetedtől, párodtól ezt fogod „követelni”, ugyanakkor ha adja, nem tudod befogadni. Tudod-e, hogy vajon miért nem? A párkapcsolati problémák egy része itt is gyökerezik. Akarod-e korrigálni? A modell megmutatja, hogyan lehet. Ez a modell továbbá összefügg önértékeléseddel, önbizalmaddal, amely oly sok ember életében (nagyon) alacsony és sérült.

6. Játszmák – Minden játszma vége „dráma”, sírás, haragvás, a szereplők sérülnek benne. Mégis miért csinálja az ember, ha magának és másnak fájdalmat okoz vele? Hogyan lehet kijönni belőle? A másiknak sem jó! Milyen berögzült szerepek vannak, amelyeket ilyenkor cipel az ember? Ha van benned ilyen szerep, a kurzuson leteheted. Megtanulod, hogy hogyan mászhatsz ki egy játszmából, ha már elkezdődött, de még inkább azt, hogyan hagyd el életedből a sérülések gyűjtését.

7. Gátló parancsok – 12 ilyen parancs van, óriási jelentőségű ennek ismerete felnőtt létünkben, és a gyerekeinknél. Mit okoz, ha ezek közül akár egyet is megkaptál szüleidtől? Általában 5-7 darabot cipelünk, ezért megy nehezen az élet! Hogyan adjuk át gyermekeinknek? Hogyan csináljuk, hogy ne adjuk tovább? Természetesen megtanulod ezek feloldását is.

8. Szülőtől kapott előírások – Ezek alapján „kormányzod életedet”, és adsz „gázt” életed folyamatának, ugyanakkor van néhány felesleges előírás, amely (1.) vagy komoly energiát vesz el tőled, (2.) és/vagy megakadályoz abban, hogy egyenes úton saját tervezett/vállalt célod felé haladj. Amikor megszületünk, egy meghatározott mennyiségű életenergiát kapunk. Ezt fordíthatjuk magunkra, de odaadhatjuk persze másnak is. (Érdemes ugyanakkor tudni, hogy más is kapott pont elég energiát az életéhez, de élhet úgy is, hogy folyamatosan a másokét halássza el.) Fontos ismeret ez, hogy ne más életét éld vagy valósítsd meg, és hogy ne csak döcögve adj energiát a dolgaidnak. Szülőtől jövő programok ezek, melyeket megváltoztathatsz.

9. Időstrukturálás – Felgyorsult az idő, vajon jól használom-e fel, vagy elfecsérlem? 6 féle időminőségben mehet el az idő. Vajon miért tartózkodok bizonyos időminőségben többet? Van-e ennek haszna számomra, vagy elfecsérelt időminőségek ezek? Van-e bennem hárítás bizonyos időminőségben, és hogyan jelentkezhet ez életemben? Ennek megértése vezet ahhoz, hogy jól gazdálkodjunk ÉLETÜNKKEL. Hogyan hasznosíthatom sokkal jobban az időmet? Miért folyik ki időnként a kezemből? Ha nem felel meg a kapott „diagnózis” magadról, a kurzuson elindulhat a változás.

10. Szerződések magammal, másokkal, az élettel… A szerződések minket segítő eszközök életünk vezetésében. Segít saját magunk menedzselésében, életünk irányításában, kapcsolatainkban. A szerződésekkel képesek vagyunk arra is, hogy meghúzzuk az egészséges határainkat is (lelki életünkhöz ez elengedhetetlen): eddig te bejöhetsz, ide csak az, aki…, oda az sem. Védelmet jelent életünk folyamataiban. A jól működő kapcsolatok feltétele ennek tudatos ismerete: van szóbeli, írásbeli, de elsősorban a tudás erről az eszközről az, ami segíti életünk sikeres menedzselését.

11. Konfliktuskezelés – 5 jellemző konfliktuskezelési mód van, amely árulkodik arról is, hogy a személy harmonikusan működteti-e belső dinamikáját vagy sem. Érdemes megismerni, hogyan oldjuk meg a problémáinkat, továbbá ha a konfliktusok kezelésében diszharmóniát érzékelünk, vagy a konfliktusainkat nem tudjuk jól megoldani. Kulcsot kap ahhoz, miként lehet a megoldási módot eredményessé tenni.

2. Önismeret felsőfokon gyermekeknél (tranzakcióanalízis gyermekek esetében) - 2 nap
Ennek a modulnak célja annak megismerése, hogy az első modulban elsajátított modellek hogyan taníthatók meg a különféle korosztályoknak úgy, hogy azok a felnőttekkel és gyermekekkel folytatott kommunikációjukat stresszmentessé, hatékonnyá, eredményessé tegyék.

A gyermek tranzakcióanalízis (TA) segíti a gyermekeket eligazodni saját eddigi életükben, a körülöttük lévő felnőtt és gyermekvilágban, segíti a felnőttek és gyermekek közti hatékony kommunikációt, együttműködést.

Cél, hogy a gyermekek – korosztályuknak megfelelő szinten – integratív és kompetens egésszé váljanak, ezt meg is éljék, élvezzék a létet, saját működésüket, illetve a másokkal való (személyes) kommunikációt, együttműködést. Átfogó cél, hogy a gyermekek boldog, kreatív, asszertív, intuitív, egészséges, a társas kapcsolatokban működni tudó, kerek egész emberré váljanak, élvezzék az életet, akárhány évesek is.

Témák/modellek:

Módszert adunk arra, hogy a már megkapott/megszerzett sérüléseket hogyan lehet korrigálni a gyermekeknél.

1. Én-állapotok, tranzakciók – cél, hogyan legyen a gyermek örömteli, felszabadult, ugyanakkor együttműködő, jelen lévő oly módon, hogy az ő önálló léte megmaradjon, ne csorbuljon.

2. Életpozíciók – a gyermek önmagára vonatkozó elfogadására valamint egymás elfogadására való nevelés, együttműködés kialakítása.

3. Stroke-ok, mint elismerés (angol szakszó, fordítása nem lehetséges, mivel egyszerre jelent simogatást, érintést, ütést, csapást is, de tartalma annál inkább lényeges). FIGYELEM! Önértékelés, önbizalomhiány melegágya ennek rossz kezelése a gyermekeknél!

4. Sorskönyv – életterv kialakítása. A koncepció alapján már a fogantatáskor elindul az életterv megírása, viszont a jelentős folyamatokat 17 éves korra nagyjából fixáljuk. Fontossággal bír annak ismerete, hogy mi íródott már be a gyermeknél, és ez alapján mit kell módosítani, korrigálni nála.

5. Gátló parancsok – 12 ilyen parancs van, a gyermek a szülőktől kapja, óriási jelentőségű ennek ismerete a gyermekkorban. Hogyan lehet felismerni ezt, hogyan lehet korrigálni a gyermeknek saját magának, illetve a szülőknek, pedagógusoknak és a coachoknak?

6. Szülőtől kapott előírások – Gyermekkori felismerés, hogyan tudnak a gyermekek maguk is változtatni ezen.

7. Időstrukturálás – Tartalmas időtöltések értése és kialakítása gyermekeknél.

8. Szerződések másokkal, továbbá a napi rutinok kialakítása – következetesség a gyermeknevelésben, melyben a gyermek is partner.

9. Konfliktuskezelések gyermekkorban, helyes irányba terelés.

Módszertan: workshop jellegű munka, tesztek, kérdőívek, elmélet, gyakorlat.

3. Tranzakcióanalízis záróworkshop - 1 nap
Ez a modul az első kettőn elsajátított tranzakcióanalízis modellek záró műhelymunkája.

Célja:
– az összegzés
– kérdések átbeszélése
– további professzionális gyakorlás
– mélyítés
– a minőségi munka színvonalának biztosítása a módszer használatára vonatkozóan
– a záróworkshopra való felkészülés fázisában a szakember elméleti és gyakorlati ismereteit összegzi, ennek eredményeképpen a munkája minőségbiztosítottá tud válni

Az egynapos műhelymunka során begyakoroljuk a modelleket kétszemélyes gyakorlatban, és bemutatod az átbeszélt modelleket bemutató saját kezű jegyzeteidet.

4. Gyermekcoach módszertan - 2 nap
A képzésen leendő szülő, gyermek és ifjúsági szellemi-lelki instruktorként elsajátítod és készségszinten begyakorlod azt, hogy hogyan dolgozz a gyermekekkel illetve szüleikkel, hogyan illeszd bele a tranzakcióanalízist valamint a többi módszert a coahing folyamatba, milyen kérdésekre számíthatsz, és mik azok a sarkalatos pontok, melyek a továbblépést jelentik a későbbi tanácsadási folyamatban.

A megtanult módszereket ezalatt elmélyíted, a módszert magadévá teszed. Tapasztalat szerint a korábbi tanfolyami részek itt tovább mélyülnek önismereti szinten is, az „aha” élmények erőteljesebbek lesznek, a tanácsadói készségek fejlődésével saját változás folyamata tovább tud gyorsulni.

Ez a rész biztosítja számodra azt, hogy készségszinten tudj ügyfeleiddel bánni már a képzést követően is.

Témák:

– Ki az ügyfél a szülő, gyermek és ifjúsági szellemi-lelki instruktori ülés során? Kivel kötünk szerződést?

– A szerződéskötés módszertana.

– Első találkozás – első beszélgetés (célja, tartalma, keretei). Kivel/kikkel és hogyan.

– Elvárások az instruktorral szemben. Az instruktor és a szülők valamint az instruktor és a gyermekügyfél viszonya.

– Az instruktor identitása.

– A folyamat tartalma, kerete.

– Mik az együttműködést akadályozó tényezők instrukciós folyamatban és hogyan kerülhetők el ezek?

– Instruktor önismeret: milyen erősségekre van szüksége egy szülő, gyermek és ifjúsági szellemi-lelki instruktornak? Én hol vagyok ebben? Hogyan tudja magát alakítani az instruktor gyorsan, praktikusan?

– Coaching módszerek, eszköztár

Módszerek: elmélet, gyakorlat

5. Gyermekcoach módszertani záróvizsga - 1 nap
Kérlek, a vizsgát ne a hagyományos szigorú megmérettetéssel fogadd, hanem azzal a törekvéssel állj hozzá, hogy ezzel lezársz egy folyamatot, miközben többször átnézed az anyagot, jól begyakorlod, elmélyíted a tudásod.

A vizsga célja:
– az összegzés
– kérdések átbeszélése
– további professzionális gyakorlás
– mélyítés
– a minőségi munka színvonalának biztosítása a módszer használatára vonatkozóan
– a vizsgára való felkészülés fázisában a szakember elméleti és gyakorlati ismereteit összegzi, ennek eredményeképpen a munkája minőségbiztosítottá tud válni
– a képzési folyamat lezárása

Az egynapos vizsga során bemutatsz pár modellt kétszemélyes gyakorlatban, továbbá bemutatod összekészített instruktori anyagodat.

Ez így összesen 8 képzési nap, körülbelül 1 hónapra elosztva. A képzés a végén általános tanácsadói tanúsítványt kapsz.

Mikor indul a következő gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó alapképzés?

Az alapképzést kétféleképpen végezheted el.

5 modulja ugyan mindössze 8 képzési napból áll, de nem egymást követően.

FONTOS! A képzést intenzíven, 7 nap alatt is elvégezheted. Ez annyi változást jelent, hogy a tranzakcióanalízis záróworkshopot és a módszertani záróvizsgát egy napon tartjuk meg.

Induló képzések időpontjai

 Te választhatod ki, hogy melyik időpont számodra a legalkalmasabb, így a képzés hossza tőled függ.

Kik vagyunk mi és miért bízz meg bennünk?

Várnai Myrtill vagyok, az Újrahangolás® Képzési, Tanácsadói és Módszertani központ alapítója.

Pszichológus, coach, közgazdász, az Újrahangolás® módszer megalkotója. 

Iskolánk több, mint 30 év pszichológusi tapasztalatra épülő, hagyományos pszichológiai alapokon nyugszik, ugyanakkor a mai kor emberének alternatív (szellemi-lelki) választást is nyújt.

Újdonságát a szellemi- lelki segítői módszer alapozza meg (Újrahangolás® módszere). Coach képzéseink a hagyományos emberismeretre és a szellemi- lelki eszköztárra építenek. Hatékony, gyors, az emberi problémákat értelmezhető egységbe rendezi. Gyakorlati, ezáltal megoldást is nyújt. Mivel szellemi-lelki, ezért a megoldásokat is egy más szintre emeli.

Mit mondtak rólunk azok, akik elvégezték a képzést?

Hálás vagyok, hogy rátaláltam a képzésre. Pontosan akkor jött velem szembe,  mikor a legnagyobb szükségem volt rá,mind szülőként, mind hivatás terén. Megalapozta a szakmai jövőmet,életutamat. Mind szakmailag, mind emberi megközelítésében hiánypótló a piacon. Myrtill minden téren fantasztikus tanító, a szakmai szempontokon kívül számomra emberileg is maximálisan követendő példát mutatott.
Ezúton is köszönöm a képzésen kapottakat!

 

Eszter

“Nagyon köszönöm az itt szerzett tudást és tapasztalatot, egészen új élet – és világszemlélettel lettem gazdagabb. Egész életem során hasznomra lesz / még később is/  és remélem másoknak is megmutathatom ezt a tapasztalatot! Nagyon hálás vagyok és köszönöm!”

 

Éva

“Mérhetetlen információt és gyakorlati, használható tudást kaptam. Néha az ember hajlamos csak a nehéz megoldást, a bonyolultat keresni, elfogadni, holott a fejlődés, a továbblépés és a teljes, boldog élet megélése úgy hiszem, hogy egyszerűbb, mint gondolnánk. Köszönöm, hogy kaptam egy lehetőséget, amelynek segítségével lényegében bármit elérhetek, amit őszintén szeretnék. Köszönöm!”

Lilla

“Köszönöm szépen az oldó gyakorlatot, fantasztikus.”

 

Anna

Országosan egyedülálló gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó képzésünk évente 100 főt tud képezni.

Gyakran Ismételt Kérdések

1. Ha eddig semmilyen formában nem tanultam coachingot, teljesen kezdő vagyok, ezen a képzésen megtanulok mindent?
Az alapképzés tananyagát, elméleti, gyakorlati részét, a módszertani oktatást úgy állítottuk össze, hogy már az alapképzést elvégző hallgatók is tudjanak tanácsadói, segítői tevékenységet végezni, szinte rögtön a tanfolyam után.
2. Ha valamiért félbe kell hagynom a tanfolyamot, elveszítem a befizetett pénzt?
Nem, ha közbejönne valami olyan dolog, amiért fel kell függesztened a képzésen való részvételt, akkor lehetőséget biztosítunk arra, hogy a következő képzésbe bekapcsolódva folytasd.
3. Megkapom-e a tananyagot írásban is?
A tananyag nagy részét munkafüzet formájában megkapják a hallgatók, ezen kívül több olyan kérdőívet és egyéb más anyagot adunk, amelyeket a későbbiekben a saját tanácsadói tevékenység során az ügyféllel tudsz használni. Ennek ellenére mindig javasoljuk saját jegyzet készítését és az ajánlott irodalom elolvasását is.
4. A képzés elvégzése után, ha esetleg elakadok egy ügyféllel, szakmai kérdésem merül fel, van lehetőség szakmai konzultációra?
Természetesen igen, iskolánk ajtaja minden végzett hallgató számára a képzés elvégzése után is nyitva áll, sőt kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a minőségi képzésre és a minőségi tanácsadásra, amit a hallgatók majd a magán segítő folyamatukban folytatnak. Az elakadás nagyságától függően lehet tanácsot kérni emailben, telefonon, online és személyesen. Végzett hallgatóink számára rendszeresen gyakorlati workshopokat, szupervíziókat szervezünk, így lehetőség van arra, hogy a szakmai tapasztalatokat, kérdéseket, eseteket, coach folyamatokat megbeszéljünk, közösen megoldjunk!
5. Mennyire fontos a szakmában, hogy egy képzés akkreditált legyen?
Egyéni preferencia, hogy ki mennyire ragaszkodik az akkreditációhoz, a tapasztalat azt mutatja, hogy a tanácsadói tevékenység sikerességét nem ez befolyásolja, hanem a megszerzett tudás és a coach egyéni kompetenciái.
6. Mikor kell befizetnem a regisztrációs díjat és mikor a fennmaradó képzési összeget?
A regisztrációs díjat (15.000 Ft) a képzésre való jelentkezés után kell befizetned. Az űrlap kitöltését követően elküldjük az utalási adatokat. A fennmaradó képzési összeget pedig közvetlenül a képzés előtt kell majd kifizetned. Erről is küldünk majd e-mailt.
7. Mikor vannak az egyes modulok képzési időpontjai? Nem találom!
Az egyes modulok képzési időpontjait ide kattintva tudod megtekinteni. Kattints rá az egyes modulukra, hogy lenyithasd őket. Itt fogod megtalálni, hogy mely időpontok közül választhatsz. (A jelentkezésed utáni e-mailben kérdezzük majd meg, hogy mely időpontokat választod.)
8. Meddig tudok jelentkezni a képzésre?
Az aktuálisan induló képzéseknél számláló mutatja, hogy meddig van még lehetőséged jelentkezni.
9. Muszáj sorban haladnom a modulokkal? Mi van, ha nem jó valamelyik időpont?
A tranzakcióanalízis záróworkshopot (3. modul) a képzés legvégén is megcsinálhatod, ebben rugalmasak tudunk lenni.

Egyébként, ha valamelyik modul választható időpontjai nem megfelelőek, kérjük, írj e-mailt a kapcsolat@ujrahangolas.hu címre és találunk megoldást.

10. Ha szeretnék egyben a továbbképzésre is jelentkezni, tudom őket párhuzamosan csinálni?

Természetesen. Annyi a fontos, hogy az alapképzést és a mesterképzést is a képzési programjukban szereplő 1. modullal (tranzakcióanalízis tréning, illetve Újrahangolás® alapfokú tréning) kell elkezdened. A többi modult már neked megfelelő sorrendben végezheted el. A végén pedig a záróvizsgával kell zárnod a képzéseket.

11. Van lehetőség részletfizetésre is?
Igen, erre is van lehetőség a teljes ár felszámítása esetén. Ha a részletfizetés felelne meg neked, csak írj egy e-mailt nekünk a kapcsolat@ujrahangolas.hu e-mail címre!
12. Érettségim van. Lehetek gyermek és ifjúsági szellemi-lelki tanácsadó?
Igen. Jelenleg nincs olyan feltétel, ami ezt nem tenné lehetővé.
13. Külföldön, illetve nem a fővárosban élek, lehet-e online is becsatlakozni?
Igen, biztosítani tudjuk az online képzést. Ez azt jelenti, hogy amikor a képzést tartjuk, akkor neked is az internetes eszközöd előtt kell ülnöd, hogy az oktatásban részt vegyél. Viszont ha tudsz, inkább gyere el, légy jelen!

Ha mégis online szeretnél jelen lenni, akkor a részletekről a jelentkezés után e-mailben egyeztetünk.

Figyelem! Ez a képzésünk
mostantól a VMI.life oldalon érhető el!

Korábbi gyermek coach képzésünk újabb egyedülálló módszerrel kibővülve, még több gyakorlattal és tovább mélyített ismerettel.

Belenézek: jelentkezés csak az első modulra

(Nézd meg, milyen nálunk hallgatónak lenni!
Az első napra 100%-os pénzvisszafizetési garanciát adunk.)

87.630 Ft

Törlés

FONTOS: külön az első modult csak bankkártyával tudod fizetni és kizárólag teljes összeggel.

Kérdésed van?

A következő elérhetőségek egyikén vedd fel velünk a kapcsolatot!

E-mail: kapcsolat@ujrahangolas.hu
Telefon: +36 20 369 7596