Barion Pixel

Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2023/000626

Elérhetőségek: oktatas@ertekekiskolaja.hu
Központi telefonszámunk: 06-70-381-6348
Várnai Myrtill: 06-20-369-7596

Légy coaching aclapú szellemi- lelki gyermek és ifjúsági Preventor™ és szellemi- lelki coach!

 

Magyarországon egyedülálló gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coachés preventor™ alapképzést indítunk.

Gyakorlatközpontú alapképzés a szülő-gyermek életvezetési segítővé válásodhoz.

A képzéseinkhez ONLINE és személyesen is tudsz csatlakozni.

Ahol már hallhattál rólunk:

Korábbi gyermek coach képzésünk újabb egyedülálló módszerrel kibővülve, még több gyakorlattal és tovább mélyített ismerettel.

Gyakorlati alapképzésünkkel különböző életkorú gyermekek problémáit oldhatod meg sikeresen.

Kiknek szól igazán a gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach képzés?
Hogyan hasznosíthatom?

Olyanokat várunk, akik elkötelezettséget éreznek, hogy segítsenek környezetüknek és megoldásokat kínáljanak.

Sokak számára remek lehetőség az átképzésre, pályamódosításra a szellemi-lelki gyermek és ifjúsági coach képzésünk, hiszen akár főállásban, vállalkozóként is dolgozhatsz tanúsítványunkkal.

Ha már szakmád miatt egyébként is gyerekekkel foglalkozol, akkor szintén jó helyen jársz, mivel a képzésen egy sor olyan gyakorlati módszert ismersz majd meg, ami segít a munkádban.
(Fontos tudnod, hogy a képzés nem jogosít fel pszichológiai, pszichoterápiai, terápiás, illetve gyógyítói tevékenység végzésére, de segítői tevékenységre igen.)

Mit csinál egy gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach?

Beszélgetések és sajátos foglalkozások sorával segíti, támogatja a hozzá fordulókat, a megoldást keresőket, a változásra kész szülőket, gyermekeket.

Képzésünk segít saját gyermek nevelésében, megértésében, problémák, krízisek kezelésében, bármiféle tünet saját forrásból történő rendezésében is. A nevelést átgondoltabbá és könnyebbé teszi, a folyamat során a szülő-gyermek kapcsolat rendeződni tud, a gyermekek és a szülők végre felszabadultak, boldogok lesznek. Ezáltal az élet arról tud szólni, ami valóban lényeges és fontos.

Többszintű képzésünk  alapképzésre és továbbképzésre és mesterképzésekre épül. Az alapozó képzési modulok elvégzése után Te döntöd el, mely módszereket szeretnéd elsajátítani és beépíteni segítői eszköztáradba.

Az alapképzés végén tanúsítványt kapsz a modulok elvégzéséről.

Ezeket a módszereket külön-külön is meg tudod tanulni

Utána az Újrahangolás® aVMI® (Vizuális Módszer Intuícióval®) gyermek- és ifjúsági  gyermek módszerspecifikus képzést javasoljuk.

Van arra is mód, hogy az alapképzéssel párhuzamosan más módszereket is

megtanulhass, például az Újrahangolás® vagy a VMI® módszerét.

Ezeket a módszereket külön-külön is meg tudod tanulni

Így néz ki a képzésünk!

Ha még tovább szeretnél majd fejlődni, arra is lesz mód.

Milyen eredményeket érhetsz el
általános gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coachként, Preventor™ – ként? 

Hogy csak néhány példát említsünk arra, mennyi mindenben segíthetsz a szülőknek-gyermekeknek, ha képzést végzel.

Kommunikációs nehézségek

Előtte: veszekedések, konfliktusok, játszmák.
⇢ Eredményként helyére hatékony, minőségi kommunikáció, harmónia, béke lép, versengés helyett megállapodás lesz.

Hiszti, dramatikus jelenetek

Előtte: ellenállás, önmérséklet elvesztése, szándékos bosszantása másoknak, sértődékenység, túlérzékenység.
⇢ Eredményként helyére a tudatosság, az értés, a jó önkifejezés, az együttműködés lép.

Beilleszkedési problémák

Előtte: devianciák, agresszió, szabályszegések, bohóckodás, “nehéz gyerek” kategória, szembeszegülés az elvárásokkal.
⇢ Eredményként helyére pozitív kapcsolódás másokhoz, norma szerinti magaviselet lép.

Motiváció, szorgalom hiánya

Előtte: érdektelenség, lustaság, eredménytelenség, tanulási nehézségek, részképességzavarok.
⇢ Eredményként helyére pozitív hozzáállás, szorgalom, életkedv, nyugalomban történő feladatvállalás, érdeklődés lép.

Önbizalomhiány

Előtte: helyes önértékelés hiánya, kisebbrendűségi érzés, visszahúzódó, zárkózott személyiség, befelé fordulás, problémás kapcsolódás másokhoz.
⇢ Eredményként helyére magabiztosság, asszertivitás, kompetens magatartás, önelfogadás, helyes önértékelés lép. A gyermek kiáll magáért.

Zavar a társas kapcsolatokban

Előtte: testvérkapcsolatoknál, társas kapcsolatoknál zavar, ellenségeskedő viselkedés testvéri viszonyokban, társas kapcsolatoknál, kötődési problémák, szorongás.
⇢ Eredményként a gyermek együttműködővé válik ezen a területen is.

Gyermekkori alvásproblémák

Eddig: nem alszik, felriad, felsír, forgolódik, virraszt, éjszaka ordít, vigasztalhatatlan​
⇢ Helyette alvás.

Nyugtalanság, félelem
Eddig: félelem valamitől, láthatatlan dolgoktól is akár, fél a sötétben, bizonyos helyiségekben
⇢Helyette megnyugvás, békés állapot.

Milyen eredményeket érhetsz el
szellemi-lelki coachként,Preventor™-ként, ha választott módszered az Újrahangolás®?

Hogy csak néhány példát említsünk arra, mennyi mindenben segíthetsz a szülőknek-gyermekeknek, ha az Újrahangolás® módszerspecifikus képzést is elvégzed?  Ha nyitott vagy szellemi- lelki megoldásokra, itt a helyed elsőként, ezen a képzésen!

Figyelemproblémák

Előtte: figyelemhiányos (nehezére esik a figyelem megtartása, kerüli a tartós mentális erőfeszítést igénylő feladatokat, elveszít dolgokat, feledékeny, könnyű elvonni a figyelmét, nem fejez be dolgokat) és túl aktív vagy hiperaktív (izeg-mozog, babrál kezével lábával, fészkelődik, rohangál, ugrál olyan helyzetekben amikor az nem helyénvaló, gyakran túlzó mennyiségű beszéd jellemzi, nehezére esik a várakozás, félbeszakít másokat, impulzív, utasításokkal szemben ellenálló).
⇢ Eredményként helyére nyugodtság, kezelhetőség lép.

Viselkedés, magatartászavar

Előtte: verekedés, rongálás, lopás, hazudozás, csavargás, kimaradás, szülői szabályok megszegése, mások vagy állatok bántalmazása, megfélemlítése, erőszakosság, önmérséklet gyakori elvesztése, vitatkozás felnőttekkel, bosszúállás (a viselkedészavar jelentős károsodást okoz a szociális, iskolai, foglalkozási működésekben).
⇢ Eredményként helyére szeretetteli kapcsolódás és együttműködés lép.

Tanulási problémák

Előtte: olvasási, számolási, írásbeli kifejezési, megértési zavarok, iskolai készségek zavara, mozgászavar, koncentrációs problémák.
⇢ Eredményként a gyermek jó kedvvel tanul, eredményei javulnak, képességei fejlődnek.

Szorongás

Előtte: szeparációs szorongás (otthontól, szülőtől, játéktól való elválás, önálló lefekvés vagy alvás elutasítása) teljesítményből adódó szorongás, félelem állatoktól.
⇢ Eredményként béke, kiegyensúlyozottság jelenik meg.

Depresszív állapot

Előtte: melankólia, szélsőséges introverzió.
⇢ Eredményként életöröm, vidámság, kinyílás, megnyílás jelenik meg.

Táplálkozási zavar kezdete

Előtte: nem evés, fogyókúra, kontrollálatlan túlevés, meghízás.
⇢ Eredményként kiegyensúlyozott kapcsolat az étellel, egészséges, a valódi szükségletek szerinti étkezés jelenik meg.

Szellemi-lelki coachként az Újrahangolás® módszerével olyan eszköztárat adunk a kezedbe, amivel a fentiekhez hasonló problémásabb esetekben is támogatást tudsz nyújtani.
A továbbképzésen – egyik választott módszerspecifikus eszközként – magát az Újrahangolás® módszert ismerheted meg, melynek egyedisége a gyors, azonnal alkalmazható megoldásaiban rejlik. A tudományos pszichológiát spiritualitással ötvözve éri ezt el.
A továbbképzés előfeltétele az alapképzés elvégzése. Bővebben ide kattintva olvashatsz róla.

De mégis, hogyan kell ezt elképzelnem a gyakorlatban?
Nem ezt csinálja egy gyermekpszichológus?

Mit csinál egy szellemi-lelki coach és Preventor™?

A gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach és Preventor™  folyamat egy szülőnek, gyermekeknek szóló edukáció. A szülő ismereteket szerez magáról, saját működéséről, ezáltal gyermeke működését is jobban megérti.

Önismeret és gyermekismeret. A segítő adott esetben – sokszor – többet foglalkozik, beszélget a szülővel, mint a gyermekkel. A gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach és Preventor™ a működések értésével, megértetésével segít abban, hogy a gyermek és szülő közti kapcsolat együttműködés legyen.
Ne civakodás.

A segítő beszélgetéssel, sajátságos eszköztárával segíti a gyermeket. Akár egy egyszemélyes szakkört is elképzelhetsz: játszanak, beszélgetnek, gyermekönismeretre és a társas kapcsolatok érték szerinti működtetésére tanítja a gyermeket. Eközben a gyermek épül, rendeződik.

A szülőnek pedig a gyermeknevelés művészetét tanítja meg, hogy az ne kínkeserves legyen. Segíti azt, hogy anyából és apából tudatos szülő váljon, és hogy a gyermekekkel való együttélés, a gyermeknevelés örömteli legyen.

A segítő lehet a gyermek beszélgetőtársa is, hiszen a gyermekeknek sokszor nincs kivel megosztaniuk a problémáikat. A coach és Preventor™, ebben is segítséget tud nyújtani.

Egy alternatív lehetőség, választás, melynek szerepe akkor jön el, amikor még nincs baj, de valamit már érzékel a szülő, vagy meg akar előzni.

És mi nem?

Nem terápia. Nem pszichológiai vagy pszichoterápiás szolgáltatás.

A gyermek részéről egyfajta szakkör, játékos önismeret, beszélgetés.

Prevenció, megelőzés célzatú, hogy nagy problémák ne alakuljanak ki, ne hatalmasodjanak el. Sok gyermek már csak akkor kerül ellátó rendszerbe, amikor már nem pszichológusra van szükség, hanem egyből gyógyszeres kezelésre.

A Preventor™ szerepe akkor jön el, amikor a szülőben még nem merül fel a pszichológiai ellátás, de a csírájában megjelenő zavarokon mégis szeretne segíteni.

A felnőttek semmit nem tanulnak az iskolában sem magukról, sem pedig a gyermeknevelésről. Úgy csöppennek a gyermeknevelésbe, hogy lényegében semmit nem tudnak arról. Egy kincset kapnak a kezükbe. Útmutató nélkül.

A coach célja, hogy boldog szülő neveljen boldog gyermeket. A szülő ismerje meg magát is és a gyermekét is. Tanuljon meg “gyermekül”.

Gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coachként,Preventor™-ként neked köszönhetően a szülő tudatossá válik, megismeri önmagát és gyermekét. Boldog szülő fog boldog gyermeket nevelni. Megelőzve ezzel a problémák elhatalmasodását.

Az alapképzés 7 modulból áll.
Mind szükséges ahhoz, hogy a coaching és Preventor™ alapismereteket / alapokat megszerezd.

(Ha érdekel az egyes modulok részletes tartalma, csak kattints rájuk a lenyitáshoz.)

1. Önismeret felsőfokon felnőtteknek (Tranzakcióanalízis tréning) - 2 nap - (M-1)

A tranzakcióanalízis, mint komplex módszer modelleken keresztül nagyon frappánsan mutatja meg bárki számára, hogy honnan erednek a problémái (múlt), mi a jelen állapot (azaz mi a „diagnózis”, hol tart a változási folyamatában), valamint hogy mit és hogyan kell változtatni ahhoz, hogy az átalakulás megtörténjen (jövőmunka).

Ha szakemberként azt kérdeznék tőlünk, hogy mi az, amit szerintünk minden embernek el kellene sajátítani a pszichológiából, azt mondanánk, hogy ez a pár napos ismeret az.

Témák/modellek:
1. Sorskönyv és sorskönyvi folyamatok – Milyen hatásokra, milyen szülői programokat felvéve rakja össze a gyermek a földi életútját, és hogyan alkot ebből forgatókönyvet? Mit tegyünk, ha rájövünk, hogy vannak területek, amikor ez a sorskönyv nem jó, hibás, tévútra vezet, nem ezt szeretnénk élni? Mi van, ha egyes területeken a szülői mintákat éljük? Hogyan változtassunk rajta? (A modulban ezt átvizsgáljuk, és a változtatás irányát illetve a lépcsőket akár már ott meg is határozhatod.)

2. Én-állapotok – Hogyan és milyen érzés-, és gondolati világban létezem illetve élek, viselkedek? Miért pont úgy, és mi ennek a (sajnálatos) következménye életterületeimre, kapcsolataimra? Hogyan változtassak, hogy környezetemmel (párommal, családommal, szüleimmel, gyermekemmel, még ha az kamasz is) harmonikusan kijöjjek?

3. Tranzakciók – Milyen kommunikációs helyzeteket alkalmazok? Honnan gyökereznek ezek? Milyen eredményre vezetnek? Honnan származnak a veszekedések, egyet nem értések? Mikor van béke? Boldog vagyok-e attól és abban, amit működtetek? Ha nem, miként változtassak?

4. Életpozíciók – Jól vagy-e a bőrödben – minden tekintetben? Ha nem, látni fogod miért nem. A modell bemutatja, hogy kikkel veszed körül magadat, ha bizonyos helyzetben és állapotban vagy. Ha nem komfortos, boldogító és nem egészséges ez számodra, a lelkednek nem okoz ez örömöt, akkor akár a tanfolyamon is hozhatsz egy döntést, hogy mit szeretnél helyette elérni. A módszer pedig megmutatja, mire és hogyan fókuszálj. Az eredmény: garantáltan el fogsz jutni oda, hogy a pozitív változást el is érd, akár pár hét alatt.

5. Stroke-ok, mint elismerés (angol szakszó, fordítása nem lehetséges, mivel egyszerre jelent simogatást, érintést, ütést és csapást is, de tartalma annál inkább lényeges) – Kaptál-e eleget, vagy megsérültél? Hogyan bántak ezzel a szüleid? Ha valamiben hiányod van, akkor az történik, hogy környezetedtől, párodtól ezt fogod „követelni”, ugyanakkor ha adja, nem tudod befogadni. Tudod-e, hogy vajon miért nem? A párkapcsolati problémák egy része itt is gyökerezik. Akarod-e korrigálni? A modell megmutatja, hogyan lehet. Ez a modell továbbá összefügg önértékeléseddel, önbizalmaddal, amely oly sok ember életében (nagyon) alacsony és sérült.

6. Játszmák – Minden játszma vége „dráma”, sírás, haragvás, a szereplők sérülnek benne. Mégis miért csinálja az ember, ha magának és másnak fájdalmat okoz vele? Hogyan lehet kijönni belőle? A másiknak sem jó! Milyen berögzült szerepek vannak, amelyeket ilyenkor cipel az ember? Ha van benned ilyen szerep, a kurzuson leteheted. Megtanulod, hogy hogyan mászhatsz ki egy játszmából, ha már elkezdődött, de még inkább azt, hogyan hagyd el életedből a sérülések gyűjtését.

7. Gátló parancsok – 12 ilyen parancs van, óriási jelentőségű ennek ismerete felnőtt létünkben, és a gyerekeinknél. Mit okoz, ha ezek közül akár egyet is megkaptál szüleidtől? Általában 5-7 darabot cipelünk, ezért megy nehezen az élet! Hogyan adjuk át gyermekeinknek? Hogyan csináljuk, hogy ne adjuk tovább? Természetesen megtanulod ezek feloldását is.

8. Szülőtől kapott előírások – Ezek alapján „kormányzod életedet”, és adsz „gázt” életed folyamatának, ugyanakkor van néhány felesleges előírás, amely (1.) vagy komoly energiát vesz el tőled, (2.) és/vagy megakadályoz abban, hogy egyenes úton saját tervezett/vállalt célod felé haladj. Amikor megszületünk, egy meghatározott mennyiségű életenergiát kapunk. Ezt fordíthatjuk magunkra, de odaadhatjuk persze másnak is. (Érdemes ugyanakkor tudni, hogy más is kapott pont elég energiát az életéhez, de élhet úgy is, hogy folyamatosan a másokét halássza el.) Fontos ismeret ez, hogy ne más életét éld vagy valósítsd meg, és hogy ne csak döcögve adj energiát a dolgaidnak. Szülőtől jövő programok ezek, melyeket megváltoztathatsz.

9. Időstrukturálás – Felgyorsult az idő, vajon jól használom-e fel, vagy elfecsérlem? 6 féle időminőségben mehet el az idő. Vajon miért tartózkodok bizonyos időminőségben többet? Van-e ennek haszna számomra, vagy elfecsérelt időminőségek ezek? Van-e bennem hárítás bizonyos időminőségben, és hogyan jelentkezhet ez életemben? Ennek megértése vezet ahhoz, hogy jól gazdálkodjunk ÉLETÜNKKEL. Hogyan hasznosíthatom sokkal jobban az időmet? Miért folyik ki időnként a kezemből? Ha nem felel meg a kapott „diagnózis” magadról, a kurzuson elindulhat a változás.

10. Szerződések magammal, másokkal, az élettel… A szerződések minket segítő eszközök életünk vezetésében. Segít saját magunk menedzselésében, életünk irányításában, kapcsolatainkban. A szerződésekkel képesek vagyunk arra is, hogy meghúzzuk az egészséges határainkat is (lelki életünkhöz ez elengedhetetlen): eddig te bejöhetsz, ide csak az, aki…, oda az sem. Védelmet jelent életünk folyamataiban. A jól működő kapcsolatok feltétele ennek tudatos ismerete: van szóbeli, írásbeli, de elsősorban a tudás erről az eszközről az, ami segíti életünk sikeres menedzselését.

11. Konfliktuskezelés – 5 jellemző konfliktuskezelési mód van, amely árulkodik arról is, hogy a személy harmonikusan működteti-e belső dinamikáját vagy sem. Érdemes megismerni, hogyan oldjuk meg a problémáinkat, továbbá ha a konfliktusok kezelésében diszharmóniát érzékelünk, vagy a konfliktusainkat nem tudjuk jól megoldani. Kulcsot kap ahhoz, miként lehet a megoldási módot eredményessé tenni.

2. Tranzakcióanalízis módszertan (M-2) - 2 nap (16 óra)

A képzésen leendő szakemberként elsajátítod és készségszinten begyakorlod, 

  • hogyan dolgozz a TA modellekkel felnőtt ügyfelekkel, illetve szülőkkel, 
  • milyen problémák esetében mely modellekkel dolgozz, 
  • hogyan illeszd bele a tranzakcióanalízist, valamint a többi módszert a segítő folyamatba, 
  • milyen kérdésekre számíthatsz az ügyfelektől, 
  • mik azok a sarkalatos pontok, melyek a továbblépést jelentik a későbbi segítői folyamatban.

A megtanult modelleket ezalatt elmélyíted, a módszert magadévá teszed. 

Tapasztalat szerint a korábbi tanfolyami részek itt tovább mélyülnek önismereti szinten is, az „aha” élmények erőteljesebbek lesznek, a segítői készségek fejlődésével párhuzamosan a saját változás folyamata tovább tud gyorsulni.

Ez a rész biztosítja számodra azt, hogy készségszinten tudj ügyfeleiddel bánni már a képzést követően is. 

A modulban fókuszt kapsz te, mint segítő. 

  • Segít abban is, hogy a TA rendszerében hiteles segítő legyél. 
  • Emeli erősségeidet, tovább fejleszti személyes készségeidet. 
  • Megtanulod azt is, hogyan tudod magadat alakítani gyorsan, praktikusan.
  • Segítői eszköztáradat begyakorolt szinten tovább tudod bővíteni.
  • Fejlődik együttműködésed, képes leszel a másikra fókuszálni, segítői készségeidet emelni, kapcsolatot mélyíteni, ugyanakkor határt tartani. 
3. Kapcsolódás a gyermekhez (M-10) - (elektronikus tananyag + 1 egyéni konzultációs alkalom (70 perc)

Oktató hanganyagainkon – videóanyagainkon keresztül megismerhetsz különböző életkorú gyermekekkel kapcsolatos problémás élethelyzeteket, amelyeknek vizsgálatában és megoldási javaslataiban a Tranzakcióanalízis (TA) ismereteket használjuk fel. 

Az önismeret részeként képessé válsz arra, hogy akármilyen szerepben is vagy – szülő vagy szakember –, ráláss TA szempontból a felnőtt – gyermek élethelyzetekre. Javaslatokat kapsz a vizsgálati szempontokra és a komplex megoldási lehetőségekre.

Az esetek feldolgozásánál kiemelt jelentőséget kap a gyermekekkel való kapcsolatfelvétel, a hozzájuk való kapcsolódás módjának, lehetőségeinek megismerése.  

Részletes példákon át kapod a gyakorlati tanulási ismereteket.  

Az anyagot pdf formában is olvashatod, vizuális ábrákkal kiegészítve, ahogy azt a TA önismereti modellek során is megtapasztalhattad. A hallás, olvasás és szemléltetés segíti a megértést, a memorizálást, és azt, hogy bizonyos korú gyermekeknél a megoldások ne csak az elmében tárolódjanak, hanem valóban “kéznél” is legyenek. 

Az egyéni konzultáció alkalmával válaszokat kapsz az anyag feldolgozása során felmerülő kérdéseidre, továbbá lehetőséged nyílik egy saját, konkrét esetet hozni, amelyet feldolgoztok kijelölt segítő konzulenseddel.

Időpont: A 70 perces konzultáció a tananyag feldolgozását követően kérhető egyéni időpontban

4. Ismeretek a gyermekekről (e-anyag) (M-17)

A modul általános célja alapismeretek nyújtása a gyermekekről, a gyermekek általános testi- lelki fejlődéséről, szocializációjáról. 

Olyan ismereteket tartalmaz, melyet minden szülőnek célszerű lenne tudnia, aki gyermeket szeretne vállalni vagy már gyermeke(i) van(nak). 

Az emberi fejlődési folyamat elvezet a párkapcsolathoz, majd a családalapításhoz, miközben az általános oktatás csekély ismeretet nyújt arról, mit jelent egy gyermekvállalás, melyek a gyermekfejlődés lépései, milyen beavatkozásokkal, eszközökkel lehet a fejlődést segíteni, hátráltatni. Nem sokat tud a (leendő) szülő arról, milyen nevelési eszközöknek milyen hatásaira lehet számítani, milyen a tápláló, szeretetteli légkör, ahol a gyermek sérülésmentesen nő fel, és milyen az, ahol sérüléseket szerez. Arról sem igen hall, milyen megelőzésekre – prevenciókra, megoldásokra van lehetősége saját eszköztárán belül, mielőtt a gyermeknél a nagyobb baj felszínre kerül, és szakellátásba kerül. A szülők olykor még a problémás jeleket sem ismerik fel, vagy ha mégis, sokszor csak későn. 

 Témák: 

  • Az egészséges gyermeki fejlődési. Mikor beszélhetünk egészséges gyermekről?
  • Általánosságban milyen tényezők szükségesek az egészséges fejlődéshez?
  • Fejlődési szakaszok. Pszichoszociális fejlődés. 
  • Mik a rizikófaktorok?
  • A kötődés.
  • Családi működésmódok, szülőség. 
  • Szülők mentális egészsége és gyermeki fejlődés.
  • Milyen a jó családtervezés? Első majd több gyermek a családban.
  • Milyen feltételek számítanak kedvezőtlennek, és milyen következményei lehetnek ennek? 
  • Milyen (családi) rizikótényezők vannak? 
  • Krízisek. Milyen krízisek vannak, mit jelent ez pszichésen szülőknek, gyermeknek. 
  • Változások a családszerkezetben (válás, egyszülős nevelés, újraházasodás, mozaikcsaládok). 
  • Alkoholizmus és szerhasználat a szülőknél.
  • Koraszülöttség.
  • Krónikus betegségek gyermek- és serdülőkorban. 
  • Sérült gyermek a családban. Az egészséges testvér szerepe és fejlődése, amikor sérült gyermek van a családban.
  • Gyermekbántalmazás (bántalmazási formák és azok következményei a fejlődésre).
  • Iskolai közeg, iskolai csoportok dinamikája, iskolai ártalmak, csúfolódás, kiközösítés, verekedés. 
  • Szakmai “zsargonok”: protektív mechanizmusok és a reziliencia.
5. A lélek patológiája és a gyógyulás dinamikus szemlélete – 1 nap (M-20)

Átbeszéljük az elektronikus anyag során felmerült kérdéseket.

Megnézzük, hogy a kvantumfizikán és a kvantumpszichológián keresztül, más szemléletmódot alkalmazva, hogyan közelíthetjük meg eredményesebben a lelki problémákat, és hogyan tudjunk ezen a szemléletmódon keresztül eredményesen, hatékonyan segíteni.

Gyakoroljuk a tanult integratív módszerekkel (alkalmazva a  VMI® technikát) a preventív megközelítésű segítést, támogatást.

 

Kiemelten vesszük – többek között – a különböző érintett életkorban megjelenő

Függőségi problémákat

Egyéb önpuszító viselkedéseket

Pánikot, szorongást

Önértékelési zavarokat

Pszichoszomatikus betegségeket

… és minden mást.

6. Gyermek segítői módszertan - (e-anyag + 2 gyakorlati nap (M-6))

Ez a modul a gyermek segítői folyamat módszerének elsajátítását teszi lehetővé szülő és/vagy gyermek által hozott, megoldásra váró témára vonatkozóan. 

Körülhatároljuk a gyermek coach munka tartalmát. Mik a kompetenciái és mi nem tartozik tevékenységéhez.   

Azt tanulod meg,  

  • hogyan történik az első kapcsolatfelvétel szülővel, gyermekkel, 
  • hogyan építed ki a kapcsolatot velük,  
  • hogyan hangolódj rá a szülőre, gyermekre, egyéni sajátosságaira és problémáira, 
  • hogyan vezeted az első és a további beszélgetéseket, 
  • mik a kompetenciáid és mik nem coachként, 
  • hogyan kötöd meg velük a szerződést, 
  • hogyan vezeted a találkozási folyamatot,
  • mi a  coach identitás,
  • mitől és hogyan leszel hiteles,
  • mik az elvárások a coach-csal szemben, 
  • milyen a coach és az ügyfél viszonya,
  • mik az együttműködést akadályozó tényezők és hogyan kerülhetők el ezek.

Megtanulod a segítői beszélgetést és a coaching foglalkozások folyamatát (edukáció és támogatás). 

(Coach módszertani eszközök, melyeket módszerspecifikus képzéseinken sajátíthatsz el: 

1/ Szellemi-lelki Újrahangolás® 

2/ TA-Tranzakcióanalízis

3/ VMI® – Vizuális Módszertan Intuícióval 

4/ Szimbólumokkal és vizuális eszközökkel való munka 

5/ Integratív módszerek (báb, gestalt, drámajáték, művészeti eszközök, modelljáték, varázsszínpad, és más gyermeksegítő eszközök alkalmazása) 

Mit tanulsz még? 

A modulban elsajátítod a gyermekfoglalkozás vezetésének általános elemeit.

  • Azt tanulod meg, hogy a coach folyamat hogyan tud a leginkább célirányos és hatékony lenni, többféle téma és korosztály vonatkozásában. 
  • Hogyan tudod a szülőt segíteni abban, hogy ő is megelőző – tudatos szemlélettel rendelkezzen? 
  • Milyen eszközökkel tudod ellátni a szülőt, hogy gyermekének eredményes segítője legyen
  • Hogyan mozgósítsd a szülői kreativitást, amikor a szülő segíteni szeretne gyermekének? 
  • Hogyan tudod segíteni a szülőt, hogy megoldásközpontú nevelési eszközökkel rendelkezzen? (Megoldásközpontú szülői eszközökről az integratív módszerspecifikus képzésben tanulsz többet). 
  • Hogyan haladj hatékonyan a szülővel, hogyan fókuszálj a gyakorlati megoldásokra, hogy a kívánt változás mihamarább megtörténjen.
    • A gyermekkel illetve a szülővel kötött szerződés és a titoktartás kezelése. 
    • Hogyan kezd el a kapcsolat kiépítését gyermekkel?
    • Hogyan építs bizalmat?
    • Hogyan vezesd a gyermekfoglalkozást?
    • Milyen legyen a tér, ahol a gyermekkel dolgozol? 
    • Meddig tartson egy gyermekfoglalkozás?
    • Hogyan zárd le a foglalkozást?
  • Milyen erősségekre van szüksége egy segítőnek? És te hol vagy most ebben? Hogyan tudod magadat  alakítani gyorsan, praktikusan?
  • Milyen eredményeket érhetsz el coaching szemléletű szellemi-lelki segítőként?
  • Módszerek: elmélet, gyakorlat
7. Coaching alapú szellemi - lelki Preventor™ zárónap - 1 nap (M-25)

Belépés: 

  1.     módszertani ismereteket visszaellenőrző e-teszt sikeres teljesítése, 

Gyakorlati zárómodul célja:

  • az összegzés,
  • kérdések átbeszélése,
  • professzionális gyakorlás,
  • a minőségi munka színvonalának biztosítása, 
  • a gyakorlatba azonnal átültethető alkalmazás ösztönzése, elősegítése.
  • a vizsgára való felkészülés fázisában a szakember elméleti és gyakorlati ismereteit összegzi, ennek eredményeképpen a munkája minőségbiztosítottá tud válni. 

Az egynapos műhelymunka során tovább gyakorolsz kétszemélyes szituációs gyakorlatokban.

Ez így összesen 11 képzési nap. A képzés végén megszerezhető tanúsítvány: Coaching alapú szellemi – lelki Preventor™ és szellemi- lelki coach alapképzés.

Mikor indul a következő gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach és Preventor™ alapképzés?

A modulok sorrendjén változtathatsz, azonban egy lényeges szempont van, hogy az Önismeret felsőfokon – Tranzakcióanalízis képzéssel kezdd. Képzési naptárodat te magad állíthatod össze. A modulok folyamatosan indulnak az év folyamán.

Induló képzések időpontjai

 Te választhatod ki, hogy melyik időpont számodra a legalkalmasabb, így a képzés hossza tőled függ.

Coaching alapú szellemi – lelki Preventor™ és szellemi- lelki coach   

Gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach alapképzés

A következő képzésünkre (M-1) még eddig tudsz jelentkezni!

Nap

:

Óra

:

Perc

:

Mp

Még gondolkozol a jelentkezéseden?
Szeretnéd jobban megismerni a képzésünket?
Adataid megadásával e-mailben elküldjük számodra a képzési tematikát, így jobban megismerheted a teljes képzést!

Kérem a tematikát!

  Képzési időpontok

Érdeklődés: oktatas@ertekekiskolaja.hu

Csatlakozz be a képzésbe, végezd el visszanézéssel az eddigi anyagokat és vegyél részt online vagy személyesen a fennmaradt képzési naponok. De ha szeretnéd, akár az egész képzést is elvégezheted visszanézéssel az otthonodból a saját tempódban. 


1. Önismeret felsőfokon – Tranzakcióanalízis tréning – 2 nap
(Modul 1):
2023. november 27-28. (hétfő – kedd) 9.00-15.30-ig

2. Tranzakcióanalízis módszertan (Modul 9):
2023. december 4-5. (hétfő – kedd) 9.00-15.30-ig

3. Kapcsolódás a gyermekhez (Modul 10):
e-tananyag egyéni feldolgozásra+ 70p egyéni konzultáció

4. Ismeretek a gyermekekről (Modul 17):
e-tananyag egyéni feldolgozásra

5. A lélek patológiája és a gyógyulás dinamikus szemlélete (Modul 20):
Visszanézéssel teljesíthető.

6. Gyermek segítői módszertan (Modul 6):
e-tananyag + 2 gyakorlati nap
2024. január 8-9. (hétfő – kedd)

7. Gyermek- és ifjúsági szellemi – lelki coach alapképzés zárónap (Modul 25):
2024. január 12. (péntek) 9.00-15.30-ig

Tanúsítvány: Coaching alapú szellemi – lelki Preventor™ és szellemi- lelki coach

Jelentkezési határidő:  2024. január 10.

Mennyibe kerül, hogy általános gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach lehessek? Megéri ez?

Alapképzésünk összege 448.800 Ft. Ez a képzési díj, ami lehetővé teszi, hogy a képzést követően coach lehess.

Egyösszegű befizetés esetén: 398.800 Ft

Érdemes lebontani ezt az árat, hogy jobban el tudd helyezni. Coachként egy óradíj általában 20.000 Ft/alkalom körül alakul. Ez alapján 23 alkalom után a képzésbe fektetett pénz meg is térül.

Ez mennyi idő reálisan?

Meglévő praxis esetén:

Heti 3 nap munkával, napi 3 ügyféllel számolva, havonta 540.000 Ft plusz bevételt tudhat magáénak a fenti példában említett coach praxisa gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach szolgáltatással.  Így valamivel több, mint 2 hét alatt megtérül a tanulásba való befektetés.

Meglévő főállás esetén:

Mi a helyzet akkor, ha valaki meglévő főállása mellett kiegészítésként, tehát praxisát tekintve a nulláról indulva gondolna a coach lehetőségre? Tapasztalataink szerint a fenti átlagos díjjal számolva körülbelül 2 hónap alatt kényelmesen megtérül a képzés.

A végzett résztvevőknek ALUMNI rendszerünkön keresztül további segítséget biztosítunk a praxisépítésükben. Olyan tippeket adunk, tapasztalatokat osztunk meg, amivel könnyebbé válik az ügyfélszerzés és -megtartás.

Kik vagyunk mi és miért bízz meg bennünk?

Várnai Myrtill vagyok, Emberi Értékek Iskolája alapítója.

Pszichológus, coach, közgazdász, az Újrahangolás® és a VMI® (Vizuális Módszer Intuícióval®) módszer megalkotója. 

Iskolánk több, mint 30 év pszichológusi tapasztalatra épülő, hagyományos pszichológiai alapokon nyugszik, ugyanakkor a mai kor emberének alternatív (szellemi-lelki) választást is nyújt.

Újdonságát a szellemi- lelki segítői módszer alapozza meg (Újrahangolás® módszere).  Képzéseink a hagyományos emberismeretre és a szellemi- lelki eszköztárra építenek. Hatékony, gyors, az emberi problémákat értelmezhető egységbe rendezi. Gyakorlati, ezáltal megoldást is nyújt. Mivel szellemi-lelki, ezért a megoldásokat is egy más szintre emeli.

Mit mondtak rólunk azok, akik elvégezték a képzést?

Hálás vagyok, hogy rátaláltam a képzésre. Pontosan akkor jött velem szembe,  mikor a legnagyobb szükségem volt rá,mind szülőként, mind hivatás terén. Megalapozta a szakmai jövőmet,életutamat. Mind szakmailag, mind emberi megközelítésében hiánypótló a piacon. Myrtill minden téren fantasztikus tanító, a szakmai szempontokon kívül számomra emberileg is maximálisan követendő példát mutatott.
Ezúton is köszönöm a képzésen kapottakat!

 

Eszter

“Nagyon köszönöm az itt szerzett tudást és tapasztalatot, egészen új élet – és világszemlélettel lettem gazdagabb. Egész életem során hasznomra lesz / még később is/  és remélem másoknak is megmutathatom ezt a tapasztalatot! Nagyon hálás vagyok és köszönöm!”

 

Éva

“Mérhetetlen információt és gyakorlati, használható tudást kaptam. Néha az ember hajlamos csak a nehéz megoldást, a bonyolultat keresni, elfogadni, holott a fejlődés, a továbblépés és a teljes, boldog élet megélése úgy hiszem, hogy egyszerűbb, mint gondolnánk. Köszönöm, hogy kaptam egy lehetőséget, amelynek segítségével lényegében bármit elérhetek, amit őszintén szeretnék. Köszönöm!”

Lilla

“Köszönöm szépen az oldó gyakorlatot, fantasztikus.”

 

Anna

Országosan egyedülálló gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach és Preventor™ képzésünk évente 60 főt tud képezni.

Jelentkezni a oktatas@ertekekiskolaja.hu e-mail címen lehet.

Gyakran Ismételt Kérdések

1. Ha eddig semmilyen formában nem tanultam coachingot,segítői módszereket, illetve teljesen kezdő vagyok, ezen a képzésen megtanulok mindent?

Az alapképzés tananyagát, elméleti, gyakorlati részét, úgy állítottuk össze, hogy az alap segítői beszélgetéseket az alapképzéssel már el tudod végezni, szinte rögtön a tanfolyam után. Erre lesznek építhetők a módszertani képzések, mint például a szellemi- lelki Újrahangolás®. A módszertani képzések az eszköztáradat bővítik, coaching ismereteidet, tudásodat tovább mélyítik.

2. Ha valamiért félbe kell hagynom a tanfolyamot, elveszítem a befizetett pénzt?
Nem, ha közbejönne valami olyan dolog, amiért fel kell függesztened a képzésen való részvételt, akkor lehetőséget biztosítunk arra, hogy a következő képzésbe bekapcsolódva folytasd.
3. Megkapom-e a tananyagot írásban is?

A tananyag nagy részét munkafüzet formájában megkapják a résztvevők, ezen kívül több olyan kérdőívet és egyéb más anyagot adunk, amelyeket a későbbiekben a saját segítői tevékenység során az ügyféllel tudsz használni. Ennek ellenére mindig javasoljuk saját jegyzet készítését és az ajánlott irodalom elolvasását is.

4. A képzés elvégzése után, ha esetleg elakadok egy ügyféllel, szakmai kérdésem merül fel, van lehetőség szakmai konzultációra?

Természetesen igen, iskolánk ajtaja minden végzett résztvevő számára a képzés elvégzése után is nyitva áll, sőt kifejezetten nagy hangsúlyt fektetünk a minőségi képzésre és a minőségi tanácsadásra, amit a résztvevők majd a magán segítő folyamatukban folytatnak. Az elakadás nagyságától függően lehet tanácsot kérni emailben, telefonon, online és személyesen. A végzett résztvevők számára rendszeresen gyakorlati workshopokat, szupervíziókat szervezünk, így lehetőség van arra, hogy a szakmai tapasztalatokat, kérdéseket, eseteket, coach folyamatokat megbeszéljünk, közösen megoldunk!

5. Mennyire fontos a szakmában, hogy egy képzés akkreditált legyen?

Egyéni preferencia, hogy ki mennyire ragaszkodik az akkreditációhoz. A tapasztalat azt mutatja, hogy a segítői tevékenység sikerességét nem ez befolyásolja, hanem a megszerzett tudás és a coach egyéni kompetenciái.

6. Mikor kell befizetnem a regisztrációs díjat és mikor a fennmaradó képzési összeget?
A regisztrációs díjat (15.000 Ft) a képzésre való jelentkezés után kell befizetned. Az űrlap kitöltését követően elküldjük az utalási adatokat. A fennmaradó képzési összeget pedig közvetlenül a képzés előtt kell majd kifizetned. Erről is küldünk majd e-mailt.
7. Mikor vannak az egyes modulok képzési időpontjai? Nem találom!
Az egyes modulok képzési időpontjait ide kattintva tudod megtekinteni. Kattints rá az egyes modulukra, hogy lenyithasd őket. Itt fogod megtalálni, hogy mely időpontok közül választhatsz. (A jelentkezésed utáni e-mailben kérdezzük majd meg, hogy mely időpontokat választod.)
8. Meddig tudok jelentkezni a képzésre?
Az aktuálisan induló képzéseknél számláló mutatja, hogy meddig van még lehetőséged jelentkezni.
9. Muszáj sorban haladnom a modulokkal? Mi van, ha nem jó valamelyik időpont?

A modulok sorrendjében változtathatsz, azonban egy lényeges szempont van, hogy az Önismeret felsőfokon – Tranzakcióanalízis képzéssel kezdd. Képzési naptárodat te magad állíthatod össze. A modulok folyamatosan indulnak az év folyamán.

10. Ha szeretnék egyben a továbbképzésre is jelentkezni, tudom őket párhuzamosan csinálni?

A szellemi- lelki Újrahangolás®-t igen. A többi ráépülő módszer esetében érdeklődj kollegáinknál a lehetőségeidről.

11. Van lehetőség részletfizetésre is?

Igen, erre is van lehetőség, ebben az esetben a teljes árat vesszük alapul. Ha a részletfizetés felelne meg neked, csak írj egy e-mailt nekünk a kapcsolat@ujrahangolas.hu e-mail címre!

12. Érettségim van. Lehetek gyermek és ifjúsági szellemi-lelki coach és Preventor™?
Igen. Jelenleg nincs olyan feltétel, ami ezt nem tenné lehetővé.
13. Külföldön, illetve nem a fővárosban élek, lehet-e online is becsatlakozni?

Igen, az oktatás HIBRID formában, azaz személyesen és online is (ZOOM felületen) zajlik! A ZOOM technikai beállításában szívesen segítünk, ha esetleg eddig még nem használtad. (Alap számítógépes tudás elegendő a beállításához.) Amikor a képzést folyik, akkor neked is az internetes eszközöd előtt kell ülnöd. Kiemelt jelentősége van a hatékonyság szempontjából, hogy az oktatásban aktívan részt vegyél. Éppen ezért, ha tudsz, inkább gyere el, légy jelen személyesen!

14. Milyen módszerspecifikus képzések vannak?

Az alapképzés után több módszerspecifikus képzés közül választhatsz.

  1. Szellemi-lelki Újrahangolás® -t alkalmazó coach
  2. TA-Tranzakcióanalízist alkalmazó coach
  3. VMI® -t – Vizuális Módszertan Intuícióval ®- alkalmazó coach
  4. Szimbólumokkal és vizuális eszközöket alkalmazó coach
  5. Integratív módszereket alkalmazó coach (báb, dramatikus játék, művészeti eszközök, modelljáték, varázsszínpad, és más gyermeksegítő eszközök alkalmazása)

Belevágok: jelentkezés a teljes alapképzésre

(utánkövető segítséget adunk a praxisépítésedben)

448.800 Ft helyett 398.800 Ft

Jelentkezni a oktatas@ertekekiskolaja.hu e-mail címen lehet.

FONTOS: A képzés díját átutalással tudod fizetni. (A részletekhez kattints a fenti gombra!)

Inkább részletekben fizetnél? Erre is van lehetőség! Ha a részletfizetés felelne meg neked, csak írj egy e-mailt nekünk a oktatas@ertekekiskolaja.hu e-mail címre!

Belenézek: jelentkezés csak az első modulra

(Nézd meg, milyen nálunk résztvevőnek  lenni!
Az első napra 100%-os pénzvisszafizetési garanciát adunk.)

88.800 Ft

Jelentkezni a oktatas@ertekekiskolaja.hu e-mail címen lehet.

Kérdésed van?

A következő e-mail címen vedd fel velünk a kapcsolatot!

oktatas@ertekekiskolaja.hu